Ponedeljek - petek: 6:00 - 15:00

Pisarna in proizvodnja: Partizanska 10, 1431 Dol pri Hrastniku

Sledi nam:         English | Deutsch

Težave pri dobavi in zvišanje cen

20.9.2021

Težave pri dobavi in precejšnje zvišanje cen primarnih proizvodov in surovin trenutno ne povzročajo le težav v industriji, ampak vplivajo na podjetja vseh sektorjev in velikosti. Z ozkimi grli v dobavi in zvišanjem cen se sooča 83 odstotkov podjetij.

Zaradi pomanjkanja najbolj trpita industrija in trgovina na drobno

V številnih industrijskih panogah so skoraj vsa podjetja trenutno prizadeta zaradi pomanjkanja surovin ali občutnega povišanja cen. O tem poroča več kot 90 odstotkov podjetij iz gumarske in plastične industrije ter kovinske in kemične industrije. V gradbeništvu kar 94 odstotkov podjetij.

Več povpraševanja, manj proizvodnje ...

Kot glavne vzroke za pomanjkanje surovin podjetja navajajo povečano povpraševanje in – glede na različen razvoj pandemije po svetu – nezadostne proizvodne zmogljivosti (70 odstotkov) ter težave s transportom (53 odstotkov).

... in posledično višje cene

Zaradi ozkih grl pri dobavi se z višjimi odkupnimi cenami za svoje izdelke in storitve trenutno spopada 88 odstotkov podjetij.
V mnogih podjetjih so se podaljšale tudi čakalne dobe (73 odstotkov) za naročene surovine in blago, kar vpliva tudi na samo načrtovanje dela v podjetjih (60 odstotkov). Podjetja poročajo, da posebej kritično postane potem, ko naročil ni mogoče obdelati (42 odstotkov) in težave pri dostavi vodijo do izgube prodaje (43 odstotkov). Četrtina podjetij mora v takih primerih zmanjšati ali celo ustaviti proizvodnjo.
Podražitve gradbenih materialov se poznajo na vseh področjih. Jeklo se je podražilo za več kot 30 odstotkov, zrasle so cene vseh gradbenih materialov, izdelanih na podlagi polimernih mas, torej cevi za kanalizacijo in vodovode, hidroizolacijskih in nekaterih vrst opečnih materialov, tudi keramike.

Vzroki…

Vzrok za pomanjkanje materialov so v izbruhu pandemije covida-19, zaradi česar se je industrija gradbenih materialov ustavila, zaloge pa so medtem večinoma pošle. Omeniti velja tudi, da so Kitajci krizo relativno hitro prebrodili in so že nekaj časa v normalnem stanju, s tem pa so bili prva velesila, ki je zagnala svoje infrastrukturne projekte.
Dodatno je na dvig cen vplivala tudi naftna kriza, zlasti v ZDA, nekaj malega pa je k vsemu skupaj prispeval tudi zaplet zaradi nekajdnevnega zaprtja sueškega prekopa, ki je vsaj začasno onemogočil najkrajše transportne poti.

Spectra9